kategori

söndag 14 augusti 2011

Inomhusprojekt

Godmiddag!

det duggar ute och jag har ingen lust att vara i trädgården. Men jag har inomhusprojekt så det räcker och blir över. Har fått bli vid gamla garderober, som min käre far tillhandahöll! ska bara rusta upp dem o snygga till dem. Har ställt dessa i tvättstugan. Sones kläder, tyger, lakan, täcken, badlakan och handdukar ska snart struktureras upp och få sin givna plats.

"Inomhusprojekt" var det ja... Eftersom jag tycker det är spännande att utmana mig själv och jobba på min personliga utveckling, m förhoppningsvis stor självinsikt;) som resultat. 
Så försöker jag att utveckla min intuition, som är en direkt varseblivning, utan förutfattade meningar.

Har du fått "a-ha" upplevelser som verkar komma som en blixt, från en klar himmel? det är intuition!
För att lita på den och utveckla den så försöker jag, lyssna på den, tolka den som sanning, utan att analysera...
När det handlar om förändring och utveckling så är det mina egna subjektiva upplevelser som jag lär mig av, inte någon annans konstaterade fakta...
När jag låter tankarna vandra fritt och jag inte tänker på något särskilt, utan sysslar med exempelvis en vardaglig syssla, som att sortera in saker i garderoben, det är då dessa sköna intuitiva varseblivningarna kan dyka upp! :)


Återkommer senare, kanske lite klokare:)...
 





Sommarbilder:








2 kommentarer:

  1. Håller med... idag får regnet sköta jobbet i trädgården.

    SvaraRadera
  2. Japp, det får det verkligen göra! ;)...vattenbehövs ju oxå!

    SvaraRadera