kategori

onsdag 17 augusti 2011

drömmar...

...ett fantastiskt fenomen som oftast sker när vi sover. Visst kan vi dagdrömma, men det är mer medveten fantasi, vi kan även meditera och försätta oss i ett tillstånd mellan sömn och vakenhet.

På natten, har det undermedvetna/fantasin förmågan att skapa och och foga samman bilder i ett förbluffande snabbt tempo.
På bara några minuter har du upplevt en lång rad händelser. Det lustiga är att min uppfattning när jag drömmer, upplevs tidsmässigt på samma vis som när jag är vaken. Antar att alla upplever det på detta vis.

Folk som jag konverserar med i drömmen, talar i samma hastighet som vid ett möte i verkligheten. 
Men ett långt samtal, som jag kan minnas ordagrant, kan ha utspelat sig på bara några minuter..
Ändå kan jag ha hunnit drömma massor, dessutom varit på flera olika platser under denna korta sekvens av tid!
Är det inte helt fascinerande?!

Ibland så vet man att man drömmer. Ibland drömmer man sådant som inträffar "på riktigt".
Det har hänt att jag styrt min dröm och tyckt att oj, vad otäckt detta var nu då, så går jag åt ett annat håll.
Ibland fastnar man i en dröm, hur man än försöker vakna, så är man fast i drömmen...
Några gånger vill man inte vakna!:)

Drömmar är fantastiska, lika spännande varje gång!

Dream on, Tjing!

/Cissi-Kajsa





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar